Töri klub - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://toriklub.blog.hu/2023/10/19/a_nema_szerzetesek/full_commentlist/1#c42272453
Válasz erre: A néma szerzetesek [34.]
2023-10-21T10:19:38+02:00
2023-10-21T10:19:38+02:00
Harmat Árpád Péter
http://blog.hu/user/871466
<a href="https://toriklub.blog.hu/2023/10/19/a_nema_szerzetesek?full_commentlist=1#c42272445" class="reply_nick_1008728" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42272445 );">@Nietzsche_</a>: Ez így van, hat napon keresztül többnyire némák, majd a hetediken beszélgetnek. Ha közbeesik egy-egy ünnep vagy lelki beszélgetés akkor természetesen megszakad a "hat nap némaságban" szokása.
https://toriklub.blog.hu/2023/10/19/a_nema_szerzetesek/full_commentlist/1#c42272445
Válasz erre: A néma szerzetesek [34.]
2023-10-21T10:18:25+02:00
2023-10-21T10:18:25+02:00
Nietzsche_
http://blog.hu/user/1008728
A néma szerzetesek sem élnek tehát teljes némaságban, hetente egy alkalommal mindig beszélgethetnek egymással.
https://toriklub.blog.hu/2016/10/08/hitler_legtehetsegesebb_pancelos_tabornoka_heinz_guderian/full_commentlist/1#c37626942
Válasz erre: Hitler legtehetségesebb páncélos tábornoka: Heinz Guderian [3.]
2019-10-27T00:57:20+02:00
2019-10-27T00:57:20+02:00
Control.
http://blog.hu/user/1156578
Manstein, Guderian, Rommel a három legjobb.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/24/amikor_hintapolitikat_folytatottunk_a_nemetek_es_a_szovetsegesek_kozt/full_commentlist/1#c37779344
Válasz erre: Amikor hintapolitikát folytatottunk Hitler és a szövetségesek között [32.]
2019-10-27T00:57:16+02:00
2019-10-27T00:57:16+02:00
Disztopia
http://blog.hu/user/1316723
Érdekes eljátszani a gondolattal: mi lett volna, Ha Kállay Miklós hintapolitikája végig rejtve marad Hitler előtt.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/24/amikor_hintapolitikat_folytatottunk_a_nemetek_es_a_szovetsegesek_kozt/full_commentlist/1#c36812227
Válasz erre: Amikor hintapolitikát folytatottunk Hitler és a szövetségesek között [32.]
2019-07-15T10:50:00+02:00
2019-07-15T10:50:00+02:00
Weißkopf
http://blog.hu/user/609866
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/24/amikor_hintapolitikat_folytatottunk_a_nemetek_es_a_szovetsegesek_kozt?full_commentlist=1#c36801925" class="reply_nick_855448" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36801925 );">@Periodista.</a>: A "náci" miniszterelnökök (Gömbös kivételével, aki még 1936-ban meghalt) mind halálos ítéletet kaptak a népbíróságtól 1946-ban.
https://toriklub.blog.hu/2016/10/08/hitler_legtehetsegesebb_pancelos_tabornoka_heinz_guderian/full_commentlist/1#c37424696
Válasz erre: Hitler legtehetségesebb páncélos tábornoka: Heinz Guderian [3.]
2019-07-15T10:49:34+02:00
2019-07-15T10:49:34+02:00
Von Hermanitz
http://blog.hu/user/1266152
Remek poszt! Gratula! Guderian valóban a legjobbak egyike volt, Erich von Manstein szintjén álló katonai szakember.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/24/amikor_hintapolitikat_folytatottunk_a_nemetek_es_a_szovetsegesek_kozt/full_commentlist/1#c36811695
Válasz erre: Amikor hintapolitikát folytatottunk Hitler és a szövetségesek között [32.]
2019-02-26T20:51:20+01:00
2019-02-26T20:51:20+01:00
Négyes_
http://blog.hu/user/823762
Teleki, Bethlen, Kállay a szimpátialistám, ha a Horthy-korszakról van szó. A másik oldalon a leginkább elitélendők: Gömbös, Bárdossy, Sztójai és persze Szálasi, ha politikusként a Horthy-korhoz soroljuk.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/24/amikor_hintapolitikat_folytatottunk_a_nemetek_es_a_szovetsegesek_kozt/full_commentlist/1#c36811525
Válasz erre: Amikor hintapolitikát folytatottunk Hitler és a szövetségesek között [32.]
2019-02-26T20:24:28+01:00
2019-02-26T20:24:28+01:00
Harmat Árpád Péter
http://blog.hu/user/871466
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/24/amikor_hintapolitikat_folytatottunk_a_nemetek_es_a_szovetsegesek_kozt?full_commentlist=1#c36801925" class="reply_nick_855448" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36801925 );">@Periodista.</a>: Igen, ebben van valami, bár a listában több miniszterelnöknél a "náci" helyett más kifejezés lenne szerencsésebb. Pl. rossz kormányfő, vagy németeknek elkötelezett ... stb.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/24/amikor_hintapolitikat_folytatottunk_a_nemetek_es_a_szovetsegesek_kozt/full_commentlist/1#c36805881
Válasz erre: Amikor hintapolitikát folytatottunk Hitler és a szövetségesek között [32.]
2019-02-25T18:39:42+01:00
2019-02-25T18:39:42+01:00
Petrus Rosidus Maximus
http://blog.hu/user/1184293
Ha Kállay Miklós hintapolitikája eredményes lett volna és hazánk időben, vagyis még a román kiugrás előtt átáll, akkor két dolog is kedvezőbben alakul:<br /><br />
- Észak-Erdély talán megmarad a birtokunkban<br />
- Közel sem lesz annyi halottunk<br /><br />
De persze a történelemben a "mi lett volna ha ..." értelmetlen. Sajnos az Abwehr rájött Kállayék titkos tárgyalásaira, értesítette a Führert és az utasította a német hadsereget Magyarország megszállására.
https://toriklub.blog.hu/2016/11/05/a_magyar_utazo_akinel_jobban_senki_nem_ismerte_az_iszlamot/full_commentlist/1#c36802255
Válasz erre: A magyar utazó, akinél jobban senki nem ismerte az iszlámot [15.]
2019-02-25T18:34:19+01:00
2019-02-25T18:34:19+01:00
Gyula Hargitai
http://blog.hu/user/1437725
Volt szerencsem szemelyesen is ismerni oket, a hetvenes evekben a Sziriai Nagykovetsegen dolgoztam. Nagyon jo ember volt, megmutatta a lampagyujtemenyet, ami a kovetkezmenye lett annak hogy az Ezeregyejszaka mesei felkeltettek a Kelet iranti erdeklodeset! Kilencven evesen meg napi ket orat tanult, Toledo hallottam azt a mondast hogy "a tanulas es a lovaglas rokonok egymassal, mindkettohoz ko segg kell! Kilencvenket eves koraban halt meg, as ujsagok ugy irtak rola, hogy o volt az az ember akiert a Szaudiak egy kulon repulogepet kuldtek hogy reszt vegyen egy konferencian!
https://toriklub.blog.hu/2016/11/05/a_magyar_utazo_akinel_jobban_senki_nem_ismerte_az_iszlamot/full_commentlist/1#c36802167
Válasz erre: A magyar utazó, akinél jobban senki nem ismerte az iszlámot [15.]
2019-02-25T18:34:11+01:00
2019-02-25T18:34:11+01:00
Gyula Hargitai
http://blog.hu/user/1437725
Volt szerencsem szemelyesen is megismeri oket, a hetvenes evekben a Sziriai Nagykovetsegen dolgoztam, meg kilencven eves koraban is tanult napi ket orat, Toledo hallottam hogy a tabular es a lovaglas rokon egymassal, "mindkettohoz jo sugg kell
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36786064
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-24T21:29:27+01:00
2019-02-24T21:29:27+01:00
A két nagy diktátor párharcát az emberiség elvesztette. Szerencsére talpraállt.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/24/amikor_hintapolitikat_folytatottunk_a_nemetek_es_a_szovetsegesek_kozt/full_commentlist/1#c36801925
Válasz erre: Amikor hintapolitikát folytatottunk Hitler és a szövetségesek között [32.]
2019-02-24T21:29:19+01:00
2019-02-24T21:29:19+01:00
Periodista.
http://blog.hu/user/855448
A Horthy-korszak alatt végig úgy következtek a miniszterelnökök, hogy egy méltó vezető - egy náci - újabb méltó vezető - újabb náci:<br /><br />
Bethlen István (1921-1931) - méltó vezető<br />
Gömbös Gyula (1932-1936) - náci<br />
Darányi Kámán (1936-1938) - méltó vezető<br />
Imrédy Béla (1938-1939) - náci<br />
Teleki Pál (1939-1941) - méltó vezető<br />
Bárdossy László (1941-1942) - náci<br />
Kállay Miklós (1942-1944) - méltó vezető<br />
Sztójai Döme (1944) - náci<br />
Lakatos Géza (1944) - méltó vezető<br />
Szálasi Ferenc (1944-1945) - náci<br /><br />
A lista nem hibázik, tökéletesen konzekvens!
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36771586
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-19T06:45:41+01:00
2019-02-19T06:45:41+01:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
Szegény, szerencsétlen mi, azaz európaiak, azon belül is kelet-európaiak...Ezt a két mocskos rohadék antikrisztust kellett volna valahogy megúszni, de nem sikerült.Merem állítani, hogy bárki más ez a két ember, nem dől nyomorba , nem pecsételődik meg százmilliók élete hosszú évtizedekre.Ekkora katasztrófa nem volt szerintem a török-és tatárdúlás sem, akár együtt se.<br />
:-(<br />
Remélem, haló poraikban sem lesz sose nyugta ennek a két tömeggyilkosnak.<br />
Hitler csak kismiska volt Sztálinkhoz képest, aki csak gyerekekből küldött nyolcmilliót a gulágra az 1930-as években.Nyilván nem egyedül, hanem a szüleikkel.El lehet képzelni, hogy ebből a tömegből hányan élték túl, és azoknak is micsoda életük lehetett utána...
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36771384
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-19T06:45:05+01:00
2019-02-19T06:45:05+01:00
eloi
http://blog.hu/user/12903
Akit igazán érdekel a téma, ezt feltétlenül nézze meg!: <br /><br /><a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=xabj8PD4Dy0">www.youtube.com/watch?v=xabj8PD4Dy0</a> <br /><br />
A szovjet sztori.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36771144
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T22:20:04+01:00
2019-02-18T22:20:04+01:00
Periodista.
http://blog.hu/user/855448
Érdekességként: a német hadsereg és flotta, csupán 26 db tábornaggyal és tengernaggyal rendelkezett. Hitler nem is nagyon bővítette a kört. Sztálin a 30-as években szabályosan irtotta tábornokait, majd a háború alatt növelte számukat. A német tábornagyok listája:<br /><br />
Werner von Blomberg · Fedor von Bock · Eduard von Böhm-Ermolli* · Walther von Brauchitsch · Ernst Busch · Hermann Göring · Robert von Greim · Wilhelm Keitel · Albert Kesselring · Paul Ludwig Ewald von Kleist · Günther von Kluge · Georg von Küchler · Wilhelm von Leeb · Wilhelm List · Erich von Manstein · Erhard Milch · Walter Model · Friedrich Paulus · Walther von Reichenau · Wolfram von Richthofen · Erwin Rommel · Gerd von Rundstedt · Ferdinand Schörner · Hugo Sperrle · Maximilian von Weichs · Erwin von Witzleben
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36770928
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T21:41:18+01:00
2019-02-18T21:41:18+01:00
Periodista.
http://blog.hu/user/855448
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc?full_commentlist=1#c36770272" class="reply_nick_1167681" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36770272 );">@erkölcsi hulla</a>: Igen, tudom. голодомор = éhinség (Ukrajnában 1932-1933 időszakában. Fő felelős: Joszif Visszarionovics Sztalin.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36770272
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T20:43:01+01:00
2019-02-18T20:43:01+01:00
erkölcsi hulla
http://blog.hu/user/1167681
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc?full_commentlist=1#c36768094" class="reply_nick_855448" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36768094 );">@Periodista.</a>: Holodomornak hívják.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36770246
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T20:42:55+01:00
2019-02-18T20:42:55+01:00
yourmomtits
http://blog.hu/user/1403056
meglepően tárgyilagos poszt, jó volt olvasni
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36769908
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T19:23:02+01:00
2019-02-18T19:23:02+01:00
Borondot jol pakoljatok be lippsik
http://blog.hu/user/1348950
A kommunizmust a zsidok kuldtek a vilagra, nem Sztalin.<br /><br />
Hitler rendszere meg eleve a zsido dulasra adott valasz volt.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36769738
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T18:24:56+01:00
2019-02-18T18:24:56+01:00
Aldou Raine
http://blog.hu/user/1009778
Sztálin óriási létszámfölénnyel és hatalmas mennyiségi hadianyagfölénnyel győzte le a németeket, amihez a nagy távolságok és szélsősèges időjárási viszonyok is társultak.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36769400
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T16:29:01+01:00
2019-02-18T16:29:01+01:00
Harmat Árpád Péter
http://blog.hu/user/871466
<a rel="nofollow" href="http://tortenelemcikkek.hu/sites/default/files/kolcsonberleti.jpg">tortenelemcikkek.hu/sites/default/files/kolcsonberleti.jpg</a>
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36769398
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T16:28:30+01:00
2019-02-18T16:28:30+01:00
Harmat Árpád Péter
http://blog.hu/user/871466
Az amerikából érkező kölcsönbérleti szállítmányok értéke a következőképpen alakult a szovjet hadiipari termelés értékéhez viszonyítva:<br /><br />
1941-ben 0,3% -a volt<br />
1942-ben 12% -a volt<br />
1943-ban 17% -a volt<br />
1944-ben 25% -a volt<br /><br />
Ebből jól látszódik, hogy 1941-ben szinte elhanyagolható volt az amerikai segítség mértéke, majd folyamatosan nőtt és 1944-re érte el a szovjet hadiipar egynegyedét!
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36769324
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T16:08:53+01:00
2019-02-18T16:08:53+01:00
Harmat Árpád Péter
http://blog.hu/user/871466
Kedves Pepibubó (gepteszt@gmail.com) <br />
Posztom tárgyilagosnak "tűnő" jellegét nem befolyásolja a tény, amiről valószínűleg nem tud, hogy az Ön által emlegetett amerikai kölcsönbérleti szállítmányok a moszkvai csatát alapjaiban még nem befolyásolták, lévén, hogy a kölcsönbérleti törvényt Roosevelt elnök csak 1941 március 11-én írta alá. Valódi hatása, csak az 1941 végi nagy harcok UTÁN érződött a Szovjetunióban, inkább 1942 -ben. <br /><br />
Az ön által említett mondatom " ... Sztálinnak ugyan háromszor akkora volt a vesztesége, hisz több mint 800 ezer katonája esett el a harcokban, mégis sokkal nagyobb tartalékokat tudott mozgósítani hatalmas országa távol-keleti részeiből." a moszkvai csatára és az 1941 december 1942 február közti nagy szovjet ellentámadásokra vonatkozik. Ezekben pedig valóban a nagy távol-keleti orosz ember és hadianyag tartalékok játszották a főszerepet, nem a lassan beinduló Lend-Lease szállítmányok.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36768718
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T13:40:11+01:00
2019-02-18T13:40:11+01:00
Töri klub
http://blog.hu/user/1176269
Az 1922-es Rapallo szerződésnek semmi köze Hitlerhez és Sztálinhoz, vagy a szovjet - német katonai együttműködéshez (hadiipari kapcdolatokhoz). A két ország első világháborús ellentéteit zárta le. 10 éven keresztül, a nácik haralomra jutásáig békés viszonyt tartott fenn. Ezt Hitler felrugta, sőt 1936-ban szovjetellenes összefogást hozott létre Antikomintern Paktum néven.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36768388
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T12:40:59+01:00
2019-02-18T12:40:59+01:00
Hunyadi zokogna... ha látná......ezt
http://blog.hu/user/771159
Amennyiben Németország nyeri az első VH-t, akkor Hitler valószínűleg kis berlini galériát vezetett volna ahol ő is kiállíthatja képeit. A Monarchia pedig etnikai alapon oszlik fel, mert nincsenek harcok.<br />
Természetesen a háború szele beért volna mindenkit, de nem megosztva, hanem egységes Európa állt volna szemben az orosz kommunista Sztálinnal.<br />
De más lett volna......
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36768378
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T12:40:46+01:00
2019-02-18T12:40:46+01:00
flydomi
http://blog.hu/user/1192430
A tortenelemben nem csak ez a ket embernek nem nevezheto "valaki" volt,akik elmebetegseguk miatt embereket oltek tucat szamra.Az emberi faj a vilag legrosszabb elolenye,ez bizonyitotta is letezese ota.A termeszet idovel rendet fog vagni,es elsopri ezt a "letezo betegseget",ami gonoszsagaval fertozi a vilagot.Meg hirmondo sem marad ebbol a "valaminek" nevezett fajbol.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36768374
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T12:40:36+01:00
2019-02-18T12:40:36+01:00
várom a levelet
http://blog.hu/user/1039104
Afrika nem Európa.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36768186
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T12:40:33+01:00
2019-02-18T12:40:33+01:00
laci_52
http://blog.hu/user/576281
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc?full_commentlist=1#c36767580" class="reply_nick_1167681" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36767580 );">@erkölcsi hulla</a>: Ebben igazad van!
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36768094
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T11:25:56+01:00
2019-02-18T11:25:56+01:00
Periodista.
http://blog.hu/user/855448
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc?full_commentlist=1#c36767830" class="reply_nick_277547" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36767830 );">@Mr. Hyde</a>: Persze, naná! Sztálin egy jóságos ember volt! Nem is volt neki saját hóhéra, Vaszilij Blohin, akivel sorra lövette le a neki nem tetsző vezetőket. <a rel="nofollow" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Vasily_Blokhin">en.wikipedia.org/wiki/Vasily_Blokhin</a><br /><br />
És nyilván az sem igaz, hogy Sztálin 1 millió embert küldött GULAG -ra (munkatáborokba)<br /><br />
Az is hazugság, hogy a 20-as és 30-as években milliók haltak meg miatta a nagy ukrajnai éhezések során<br /><br />
Valamint kitaláció, hogy a második világháború 20 millió orosz halálát okozta, melyeknek jelentős részét úgy hajtották előre a német ellentűzbe, mint a marhákat a vágóhídra. <br /><br />
Mondom én egy kedves, drága jótevő volt.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767868
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:55:56+01:00
2019-02-18T10:55:56+01:00
Szelid sunmalac
http://blog.hu/user/144625
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc?full_commentlist=1#c36767388" class="reply_nick_1184293" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36767388 );">@Rozsdabarna.</a>: Nem hat...csak a gulagra...tobbet is
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767842
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:55:52+01:00
2019-02-18T10:55:52+01:00
Sir Galahad
http://blog.hu/user/54910
Nagyon helyes a két rendszer párhuzamba állítása.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767840
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:55:47+01:00
2019-02-18T10:55:47+01:00
gaszton42
http://blog.hu/user/299612
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc?full_commentlist=1#c36767388" class="reply_nick_1184293" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36767388 );">@Rozsdabarna.</a>: Nem beérte vele, ennyi jutott neki, ha tehette volna akkor bekebelezte volna szívesen. Vannak levéltári adatok ami szerint a 1937-38-as rendcsinálás utáni erőltetett fegyverzetfejlesztésekkel ugyanúgy a "testvéri európai népek" felszabadítására készült, ezt a vezérkar tisztjeinek tartott beszédeiben többször jelezte is.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767830
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:55:41+01:00
2019-02-18T10:55:41+01:00
Mr. Hyde
http://blog.hu/user/277547
A Sztálint illető vádak alaptalanok, a sztálini bűnök kitalációk. Nem jelenti ez azt, hogy a sztálini korszakban ne követtek el volna súlyos bűncselekményeket, azonban ezekben Sztálin ártatlan, a bűnök a rendszer (Sztálin) ellenségeinek lelkén száradnak, ill. sok esetben meg sem történtek, vagy jelentősen eltúlzottak.<br /><br /><a rel="nofollow" href="https://thewinnower.com/papers/1652-grover-furr-sztalinrol">thewinnower.com/papers/1652-grover-furr-sztalinrol</a>
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767602
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:55:25+01:00
2019-02-18T10:55:25+01:00
inebhedj - szerintem
http://blog.hu/user/436916
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc?full_commentlist=1#c36767328" class="reply_nick_1330410" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36767328 );">@százados</a>: <br /><br />
Ami azt illeti, a második paktum (1940) ismeretében nehéz elengedni a gondolatot, hogy Sztálin kifejezetten provokálta Hitlert a támadás érdekében (érdemes meghallgatni Hitler ezzel kapcsolatos magánbeszélgetését a finnországi marsallal), ráadásul az sem lehetetlen, hogy a nyugati szövetségesek hallgatólagos támogatásával, ez megmagyarázná, miért is nem üzentek hadat a Szovjetuniónak Lengyelország szövetségesei 1939. szeptemberében.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767582
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:55:18+01:00
2019-02-18T10:55:18+01:00
inebhedj - szerintem
http://blog.hu/user/436916
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc?full_commentlist=1#c36767388" class="reply_nick_1184293" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36767388 );">@Rozsdabarna.</a>: <br /><br />
De akarta.<br />
Ami azt illeti, több népet küldött a halálba, vagy épp gondoskodott az halálukról a saját otthonukban..<br />
De nem tudom, van-e értelme méricskélni ezeket.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767580
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:55:12+01:00
2019-02-18T10:55:12+01:00
erkölcsi hulla
http://blog.hu/user/1167681
Sztálin bácsi lelkén legalább egy nagyságrenddel több ember vére szárad, mint Hitlerén.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767578
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:55:06+01:00
2019-02-18T10:55:06+01:00
nookedli
http://blog.hu/user/611774
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc?full_commentlist=1#c36767388" class="reply_nick_1184293" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36767388 );">@Rozsdabarna.</a>: Sztálin addig ment, amíg engedték. Ha nem áll meg fél európánál, akkor atombombát kapott volna a nyakába. Sztálin ki akarta irtani az ukránokat és a lengyeleket is. A gázkamra sztori már rég megdőlt, bizonyítékok vannak rá, hogy csak kitalálták, hogy démonizálják a németeket és kárpótlást követelhessenek, amit a mai napig is fizet vígan az orbánkormány az adónkból.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767570
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:54:57+01:00
2019-02-18T10:54:57+01:00
laci_52
http://blog.hu/user/576281
Hitler nagyot hibázott a Szovjetunió megtámadásával: Napóleon példájából tudhatta volna, hogy azt az országot nem lehet meghódítani. Azt viszont sikerült elérnie, hogy a sztálinizmus rászabadult fél Európára...
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767478
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:54:52+01:00
2019-02-18T10:54:52+01:00
nookedli
http://blog.hu/user/611774
Óriási különbség volt Hitler és Sztálin között. Hitler a népéért élt, Sztálin pedig kiirtotta, aki az elmebeteg cionista (zsidó) elvei ellen volt. Hitler azokat záratta be, akik rend, illetve rendszerellenesek voltak. Megtisztította az országot a 20-as években eluralkodó erkölcstelen bároktól. Berlin a 20-as években a liberális szodómia fellegvára volt. Az, hogy bezáratta, vagy főbe lövette a hazaárulókat, mindenki gondolkozzon el, hogy jogos e. Akkoriban ez teljesen elfogadott volt világszerte. Hasonló a Magyarországon a Dunába lőtt emberek kérdése. Először a cionista (zsidó) tanácsköztársaság tagjai lőtték a hazafiakat a Dunába, után a hazaáruló, rendszerellenes cionistákat lőtték a Dunába a 40-es években. A szovjet csapatokat teljes erővel meg akarta egész Európa állítani, mert tudták, milyen nagy pusztítást, nők megerőszakolását okozzák amerre járnak. Ezt segítették elő a kommunista, közel 100 %-ig zsidók. Nem azért lőtték a Dunába ezeket, mert zsidók, hanem mert hazaárulók voltak. A zsidók folyamatosan a történelem folyamán irtották a fehéreket. A fehérek pedig védekeztek, védekezésképpen zárták be azokat és próbálták átnevelni, de esélytelen volt, hiszen a zsidónak a munka maga a halál, ezért nevezték a munkatáborokat haláltábornak.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767454
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T10:54:40+01:00
2019-02-18T10:54:40+01:00
Göntér László
http://blog.hu/user/649181
Azt hiszem, hogy egyik sem volt angyal. Sajnos az ördögök harcában, hívők milliói haltak meg. Utólag úgy gondolom, hogy mindkét ördög, a saját népének jót akart. Hitler veresége a német népet nem hozta nehezebb helyzetbe, Sztálin nyeresége az orosz muzsikból a meleg háborút lehűtő hidegháborús katonát csinált. A mostani szankciók szeretnének véget vetni ennek a jégkorszaknak, és a lehűtött háborúkat melegebbre felváltani.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767388
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T09:10:59+01:00
2019-02-18T09:10:59+01:00
Petrus Rosidus Maximus
http://blog.hu/user/1184293
Sztálin - Hitler majdnem egykutya. A fő különbség csak annyi: Sztálin nem akartak egész Európát bekebelezni, beérte a felével is. + nem küldött gázkamrákba egy egész népet.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767328
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T08:57:03+01:00
2019-02-18T08:57:03+01:00
Coyothe
http://blog.hu/user/1330410
<a href="https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc?full_commentlist=1#c36767260" class="reply_nick_1239481" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36767260 );">@Iván Rábaszov</a>: Azért ne feledjük: Sztálin rendesen irtott más népeket is: beáldozta például az ukránokat és nem kímélte a tatárokat sem. <br /><br />
Ami a német - szovjet megnemtámadási egyezményt illeti: egyik fél sem gondolta túl komolyan. Mindkét fél csakis időnyerésnek szánta. Megegyeztek Kelet - Europa felosztásában, kettévágták Lengyelországot de a lényeg az volt,, hogy Hitler nyugton tartsa a ruszkikat, amig lerohanja Európát, Sztál8n pedig felguttassa a szovjet hadiipart, mire egymásnak esnek. Még a korabeli karikatúrák is úgy ábrázolták a Hitler - Sztálin "kézfogót" hogy közben a mindketten a másik kezükben egy-egy pisztolyt markolnak a hátuk mögött.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767260
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T08:44:17+01:00
2019-02-18T08:44:17+01:00
Nietzsche__
http://blog.hu/user/1239481
Sztálin saját népével és pártbeli riválisaival szemben volt kegyetlen, Hitler pedig az általa "alsóbbrendűnek" tartott népekkel szemben. <br /><br />
Sztálint illetően nem túlzó kijelentés, hogy milliók haltak meg miatta. Az oroszok a háborúban 20 millió embert vesztettek, de ezek majdnem fele azért halt meg, mert Sztálin számra nem számitott az "élőerő" veszteség.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36767184
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-18T08:26:08+01:00
2019-02-18T08:26:08+01:00
sZulamith
http://blog.hu/user/1186467
Hitler beteg volt, arcmimikájának minden pillanata a bizonyiték. Sztálinban a gyülőlet uralkodott el betegesen.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36763262
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-17T17:47:00+01:00
2019-02-17T17:47:00+01:00
Négyes_
http://blog.hu/user/823762
Sztálin áldozatainak számát nehezebb megbecsülni. Az mindenesetre bizonyított, hogy egyedül kedvenc kivégzőzisztje Vaszilij Blohin 50 ezer embert küldött a másvilagra és az 1930-as évek nagy éhinségriben 3 millió ukrán és 2 millió orosz halt meg nem beszélve arról a 8-10 millió oroszról, aki a háború alatt Sztálin értelmetlen parancsai miatt halt meg.
https://toriklub.blog.hu/2019/02/17/a_hitler_sztalin_parharc/full_commentlist/1#c36761366
Válasz erre: A Hitler - Sztálin párharc [31.]
2019-02-17T12:11:12+01:00
2019-02-17T12:11:12+01:00
Periodista.
http://blog.hu/user/855448
Mindkettejüknek elég durva halála volt, melyet meg is érdemeltek. Hitlernek öngyilkosságba kellett menekülnie, alig két napja elvett feleségével (Eva Braunnal), annak biztos tudatában, hogy országát lerombolták, népe meggyűlölte, tábornokai pedig magára hagyták és a történelem őrült gyilkosnak fogja tartani. <br /><br />
Sztálin agyvérzést kapva bénultan feküdt szobájában, miközben nem hívtak hozzá orvost és tehetetlenül haldoklott 2-3 napig.<br /><br />
Mindketten tömeggyilkosok voltak: Hitler miatt a második világháború során (csak Európában) 50 millióan haltak meg, Sztálin pedig közel 30 éves uralma alatt szintén milliókat öletett meg, vagy hagyott meghalni a háborúban és az azt követő éhinségekben (nyomorban). Megérdemelték a sorsukat. (Még több szenvedést is.)
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34809692
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-03-15T23:11:13+01:00
2018-03-15T23:11:13+01:00
Editor_
http://blog.hu/user/853877
Rettegett Iván nagyon vegyes megítélésű cár volt: nagy területeket hódított, szembeszállt az országot elmaradottságban tartó és eluraló bojárokkal (földesurakkal) és központosított. Ugyanakkor elvesztette a livóniai háborút, megölte legidősebb fiát és Novgorodban vérengzést hajtatott végre. A legfőbb gond az volt vele, hogy több évtizednyi káoszt hagyott hátra.
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34715848
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-28T15:32:25+01:00
2018-02-28T15:32:25+01:00
Harmat Árpád Péter
http://blog.hu/user/871466
<a href="http://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car?full_commentlist=1#c34715474" class="reply_nick_1312445" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34715474 );">@Történetiró</a>: az orosz történelem jól periodizálható, a Rurikov-dinasztia válsága pedig IV. Ivánnal kezdődött és új korszak kialakulását készitette elő.
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34715474
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-28T14:29:01+01:00
2018-02-28T14:29:01+01:00
Történetiró
http://blog.hu/user/1312445
Nagyon kevés olyan uralkodó volt, aki a "csak fekete vagy csak fehér" megközelítés alapján, egyértelműen csak rossz vagy csak jó királynak/cárnak minősült. A többség esetében nagyon vegyes a kép: akadtak jó és akadtak rossz döntéseik is. IV. Iván bár nagy hódításokat tett és voltak előremutató rendelkezései mégiscsak egy káoszt hagyott maga mögött. Halálát követően ál-uralkodók törtek hatalomra (Ál-Dimitrijek) és svéd, illetve lengyel seregek törtek Oroszországra. Így a mérleg inkább kissé a negatív irányba billen.
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34713476
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-28T08:43:57+01:00
2018-02-28T08:43:57+01:00
Fritz Gerlich
http://blog.hu/user/1010240
<a href="http://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car?full_commentlist=1#c34710686" class="reply_nick_1302442" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34710686 );">@Jericho.</a>: egyetértek, I. Péter nagy érdeme volt Oroszország európaivá tétele és modernizálása. Neki köszönhető, hogy Moszkva kapcsolatokat kezdett kialakitani a világgal es tengeri flottát épített.
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34710686
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-27T17:12:18+01:00
2018-02-27T17:12:18+01:00
Solo_
http://blog.hu/user/1302442
IV. Iván után 23 cár következett, de közülük csak három emelkedik ki:<br /><br />
Nagy Péter (1689-1725) => ő tette világhatalommá Oroszországot<br />
II. Katalin (1762-1796) => hódításokkal növelte a birodalmat<br />
I. Sándor (1801-1825) => A Napóleonnal szembeszálló cár volt<br /><br />
De egyértelműen Nagy Péter volt a legfontosabb!
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34707736
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-27T08:27:56+01:00
2018-02-27T08:27:56+01:00
Fritz Gerlich
http://blog.hu/user/1010240
IV. Iván után egy hosszú, majd száz évnyi anarchikus korszak következett Oroszország történelmében (1584-1695), mely időszakban polgárháborúk, parasztlázadások, sőt idegen hatalmak seregei - lengyelek, svédek - tépázták a birodalmat. Ezt a Romanovok trónra kerülése 1613-ban némileg enyhített, de véget csak Nagy Péter uralkodása vetett 1695-ben.
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34706360
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-26T21:15:40+01:00
2018-02-26T21:15:40+01:00
Magister_
http://blog.hu/user/1258301
Úgy tudom, hogy IV. Iván a fiát egy veszekedés során, a botjával ütötte halántékon, abba halt bele szegény.
https://toriklub.blog.hu/2016/11/13/falak_a_tortenelemben_es_a_legjelentosebb_ma_is_orzott_falrendszer/full_commentlist/1#c34705116
Válasz erre: Falak a történelemben és a legjelentősebb ma is őrzött falrendszer [18.]
2018-02-26T18:58:49+01:00
2018-02-26T18:58:49+01:00
hillman.
http://blog.hu/user/166695
<a href="http://toriklub.blog.hu/2016/11/13/falak_a_tortenelemben_es_a_legjelentosebb_ma_is_orzott_falrendszer?full_commentlist=1#c31738955" class="reply_nick_1092822" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31738955 );">@Lector Oris</a>: <br />
Kr. 1250 körüli az elsö igazolt zsido állam.<br />
Elötte is éltek ott sémi népek de azok nem zsidok voltak hanem kánaániták voltak és már a nomád állattartásrol áttértek a földmüves városlako életmodra, ez az érkezö zsidok számára teljesen idegen volt a vándorlás után. <br />
A biblia szerint a zsidok egyiptombol mentek izrael földjére és az ut során kovácsolodtak néppé. (ha ez nem elfogadhato akkor : Ábrahám Háránbol érkezö migráns volt kinek mások földjére fájt a foga és ö is istenre hivatkozik)<br />
A vallásszabadság gyakorloit megölték az aranyborjus afférnál. Mozes szerint az ur parancsára.<br />
Izrael határán az odáig velük vándorlo és szövetséges népcsoportot; mozes parancsa szerint még a vegyesházasságbol született gyerekeket is, de ezt és a nök megölését a katonák megtagadták. Mozestöl ezért megszabadultak és utodja ujfent az istennel magarázta a dolgot.<br />
Izraelbe érvén holokhauszt keretében szabadultak meg az ott talált emberektöl istenük parancsára, ami sok esetben még a háziállataikra is kiterjedt.<br /><br />
Ez a ki hol lakott elöbb értelmetlen; tán egyetlen nép sincs a földön mi országát nem másoktol vette el.<br />
És ahogy a zsidok elvették a kánaánitáktol istenre hivatkozva, ugy ez a jövöben is meg fog történni, mert egy állam sem örök. Bár a falaik sokáig még megmaradnak.
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34704844
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-26T18:57:43+01:00
2018-02-26T18:57:43+01:00
..?.,
http://blog.hu/user/731878
<a href="http://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car?full_commentlist=1#c34703482" class="reply_nick_871466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34703482 );">@Harmat Árpád Péter</a>: ÉS utána mindennek ellenére a papok saját gyermekeit elemésztő Kronoszt/bronzkori matriarchális áldozati bika karakter tudtak csinálni belőle... (vagy Coppola Apokalipszis Mostjának Kurtz ezredesét, akárcsak a többi utána jövő orosz papafigurából)
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34703482
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-26T14:52:59+01:00
2018-02-26T14:52:59+01:00
Harmat Árpád Péter
http://blog.hu/user/871466
<a href="http://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car?full_commentlist=1#c34703386" class="reply_nick_1058536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34703386 );">@Levisomnus</a>: Az orosz állam kialakulásának sarok időpontjai: <br /><br />
1.) Kalka menti csata 1223 május 31. A mongolok legyőzik az orosz-kun seregeket, kezdetét veszi a 250 éves mongol uralom (1480-ig)<br />
2.) Kulikovoi csata 1380 szeptember 8-án. A moszkvai fejedelem győzelme a mongolok felett.<br />
3.) III. Iván 1471 és 1485 közt csatlakozásra és behódolásra kényszeríti szinte az összes orosz fejedelmet: 1471-ben Jaroszlav,1474 -ben Rosztov, 1478 -ban Novgorod, 1485 -ben pedig Tver veszítette el a függetlenségét. (1521-ben a Rjazanyi fejedelemség is meghódolt)<br />
4.) III. Iván 1480-ban végleg függetleníti a Moszkvai Nagyfejedelemséget az Arany Hordától<br />
5.) IV. Iván 1547-ben felveszi az oroszok cárja címet
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34703386
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-26T14:39:00+01:00
2018-02-26T14:39:00+01:00
Fortress_
http://blog.hu/user/1058536
Meghatározó volt az önálló és mongoloktól független első moszkvai fejedelem, III. Iván uralkodása, aki 1480 -ben érte el teljes szuverenitását a Nagy Hordától. Később 1485-re III. Iván szinte az összes orosz fejedelemséget egyesítette, mind meghajolt a moszkvaiak előtt. 1471-ben Jaroszlav, 1474-ben Rosztov, 1478-ban Novgorod, 1485-ben pedig Tver veszítette el a függetlenségét. Csak a Rjazanyi fejedelemség maradt még egy ideig (1521-ig) független, illetve Novgorod próbálta visszaszerezni önállóságát, de ezeket fia, III. Vaszilij intézte el. Mire IV. Iván (III. Iván unokája) került a trónra 1533 (ban (mint fejedelem) és 1547-ben (mint cár), már megteremtődött az egységes orosz állam.
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34702808
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-26T12:58:21+01:00
2018-02-26T12:58:21+01:00
Arte Peritus
http://blog.hu/user/1092822
A IV. Iván előtti orosz uralkodók csak fejedelmek voltak. Először III. Iván, majd fia III. Vaszilij egységesítették saját moszkvai fejedelemségük alá a többi orosz fejedelmet. Végül jött IV. Iván és valódi cárként létrehozta az Orosz Birodalmat. Ennek dacára sokan III. Ivánt tekintik az első orosz cárnak.
https://toriklub.blog.hu/2018/02/25/rettegett_ivan_az_elso_orosz_car/full_commentlist/1#c34701022
Válasz erre: Rettegett Iván, az első orosz cár [30.]
2018-02-26T07:09:44+01:00
2018-02-26T07:09:44+01:00
Argus_
http://blog.hu/user/1058352
A livóniai orosz vereséget csak másfél évszázaddal később tudták az oroszok helyrehozni, Nagy Péter cár idején, aki tovább erősitette az Orosz Birodalmat és már nem regionális, hanem egyetemes nagyhatalommá tette az országot.
https://toriklub.blog.hu/2017/05/07/a_hirhedt_sacco_di_roma_az_italiai_varos_pusztulasa/full_commentlist/1#c34286361
Válasz erre: Sacco di Roma, a kora-újkor legnagyobb vérengzése [28.]
2018-02-25T18:26:33+01:00
2018-02-25T18:26:33+01:00
Zorro8
http://blog.hu/user/1313583
V.Károly pedig tagadta a felelőségét.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja/full_commentlist/1#c34286323
Válasz erre: A magyar történelem 5 legmeghatározóbb alakja [24.]
2018-02-25T18:26:31+01:00
2018-02-25T18:26:31+01:00
Zorro8
http://blog.hu/user/1313583
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja?full_commentlist=1#c32153809" class="reply_nick_111479" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32153809 );">@==T==</a>: Rákóczit hagyd békén nem ismered eléggé!
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33810664
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2018-02-25T18:26:29+01:00
2018-02-25T18:26:29+01:00
terat
http://blog.hu/user/627779
Azért az ain jalut-i csata, ahol először szenvedtek el kritikus vereséget a mongolok (az egyiptomi mamelukoktól (Baibar)), és praktikusan végetvetett a nyugati offenzív politikájuknak, talán hozzátartozik a legyőzhetetlen mongol birodalom történetéhez.
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33704886
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2018-02-25T18:26:12+01:00
2018-02-25T18:26:12+01:00
Gabor Ventilla
http://blog.hu/user/970403
Kissé megkésve (most olvastam el a kommenteket): Úgy tudom, hogy nagyon jól meg volt szervezve a futárszolgálat. Pihent lovak várták a hírvivőket, akik valami egyezményes hangadással jelezték az érkezésüket az állomásnak. Így csak másodperceket vett igénybe a lóváltás. Egy ló 20-25 kilométert képes egy óra alatt megtenni... Ezek után meddig tartott a hírvivés?
https://toriklub.blog.hu/2017/05/07/a_hirhedt_sacco_di_roma_az_italiai_varos_pusztulasa/full_commentlist/1#c33435573
Válasz erre: Sacco di Roma, a kora-újkor legnagyobb vérengzése [28.]
2017-07-20T19:30:09+02:00
2017-07-20T19:30:09+02:00
Magister_
http://blog.hu/user/1258301
VII. Kelemen szökése egy érdekes fejezete a római történelemnek. :-)
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33346081
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-05T23:13:35+02:00
2017-07-05T23:13:35+02:00
kukasmacska
http://blog.hu/user/850426
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom?full_commentlist=1#c33342027" class="reply_nick_605705" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33342027 );">@p.a</a>: Jogos a kérdés, sok történész vitatja, hogy csak az utódlás miatt sietett volna Batu haza. Az általad is említett idő-és távolság probléma tény.<br />
Arról nem beszélve, hogy Batunak a kánválasztásra ugyan miért kellett volna a teljes haderejével visszatérnie?<br />
Én olyat is olvastam, hogy a tatárjárás csak afféle "első csapás" volt, a mongolok hosszabb távon, több hadjárattal tervezték meghódítani Magyarországot. <br />
Eleve sokáig tartott a teljes ország területét elfoglalni, ráadásul rengeteg vár, város, kolostor, stb. sikeresen ellenállt, azt pedig egyetlen megszálló sem engedheti, hogy "foghíjak" legyenek egy legyőzött országban. A magyar hadsereg sem pusztult el teljesen, és ahogy a cikk is említi, komoly veszteségeik voltak a hódítóknak is.
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33342051
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T22:23:01+02:00
2017-07-04T22:23:01+02:00
p.a
http://blog.hu/user/605705
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom?full_commentlist=1#c33340423" class="reply_nick_970403" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33340423 );">@Gabor Ventilla</a>: Értem a komoly felvetést, de hadd válaszoljak félik komolytalanul: a két világháború, a kommunizmus és legfőképpen az elmúlt 25 év bénázása miatt mindenképpen gyenge állam lennénk. Ha azt mondod, a VH-k és a kommunizmus nem is biztos, hogy így érintett volna minket, az elmúlt 25 évet nehéz máshogy elképzelnem.
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33342027
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T22:22:41+02:00
2017-07-04T22:22:41+02:00
p.a
http://blog.hu/user/605705
Bennem felmerül kérdésként (ha szabad ilyet előhozni), hogy mennyi idő kellett ahhoz, hogy Ögödej halálának híre eljusson Magyarországra és az itteni mongolok visszaérjenek az udvarba. Azt gondolnám, hogy marha sok. Mire Batu odaért volna, már rég eldőlt minden. Azért mert régen élt, nem hiszem, hogy nem látta át a tér és az idő összefüggéseit. De nem akarok okoskodni, tényleg kérdezem.
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33341305
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T21:03:28+02:00
2017-07-04T21:03:28+02:00
Magister_
http://blog.hu/user/1258301
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom?full_commentlist=1#c33340969" class="reply_nick_23396" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33340969 );">@Hefe</a>: így van, a muhi csata második nagy mongol támadásában - melyben már Szubutáj lovassága is szerepet játszott - a mongolok katapultokkal intéztek kőgolyó "záport" a magyarok számszeríjászai ellen, akiknek egyébként jelentős részét besenyő segéderők alkották.
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33340969
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T20:43:36+02:00
2017-07-04T20:43:36+02:00
Hefe
http://blog.hu/user/23396
"A közvélekedéssel ellentétben a mongolok igenis rendelkeztek fejlett ostromgépekkel is (ezek nagy részét kínai mérnökökkel terveztették), melyeket nagy hatékonysággal használtak."<br /><br />
sot, nemcsak varostromoknal vetettek be. Muhinal a Sajo hidat vedo szamszerijaszok ellen is hasznaltak (ez volt az elso ilyen celu hasznalat Europaban).
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33340901
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T20:41:05+02:00
2017-07-04T20:41:05+02:00
Hefe
http://blog.hu/user/23396
nem rossz iras, de talan erdemes lenne kisebb reszekre szedni.
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33340627
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T19:55:28+02:00
2017-07-04T19:55:28+02:00
Measurer
http://blog.hu/user/497702
Köszönjük szépen!<br />
Mėg egy, utolsó timurida-ág ėrdemel említėst: a mogulok.<br />
Igaz, ök már ėpp annyira voltak perzsák ės törökök is.<br />
Ők 1857-ben,a szipoj-lâzadás leverėsėt követően, a Brit Birodalomnak adták (?) át a helyüket.<br /><br />
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Babur#/media/File:Babur's_Genealogical_Order.jpg
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33340423
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T19:55:13+02:00
2017-07-04T19:55:13+02:00
Gabor Ventilla
http://blog.hu/user/970403
Úgy tudom, IV. Béla, - rokonaival ÉLES ellentétben - rossz hadvezér volt, minden csatáját elvesztette. Nem kis balszerencse, hogy éppen ő szállt szembe a mongolokkal... Ha győzött volna, talán ma Európa egyik legerősebb állama lennénk.
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33340209
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T18:50:15+02:00
2017-07-04T18:50:15+02:00
Madnezz
http://blog.hu/user/90470
Talán az maradt ki, hogy az oszmánok mellett az arabokra is súlyos csapást mértek, amiből azok a törökökkel szemben már nem tudtak megújulni és 500 év elnyomatás lett osztályrészük. Na, meg a buta tévhit, hogy a mindenkit legyilkoló mongolok buddhisták lettek volna is cáfolva van.
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33340217
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T18:49:59+02:00
2017-07-04T18:49:59+02:00
Magister_
http://blog.hu/user/1258301
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom?full_commentlist=1#c33340151" class="reply_nick_1159036" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33340151 );">@Leon Uris</a>: igen, a kulikovói csata már a végső hanyatlás jele volt. Bár Timur Lenk ekkor még egyszer feltámasztotta a mongol uralmat rövid időre, de a mongolok ekkor már nagyrészt elvesztették Kelet-európai egyeduralmukat. Ahogyan a posztban is szerepel hosszú és lassú agónia vette kezdetét, évszázadokig tartott. <br /><br />
A magyar történelemre is sokáig befolyást gyakoroltak a mongolok, például amikor II. Rákóczi György idején, 1658 -ban a török szultán hívására feldúlták és felperzselték egész Erdélyt.
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33340151
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T18:43:16+02:00
2017-07-04T18:43:16+02:00
Scriptor_
http://blog.hu/user/1159036
Két csata fontos fordulópontot jelentett a mongolok történetében. Az egyik az 1223 május 31 -én a kulikovói csata volt, melyben Szubutáj mongol serege legyőzte az oroszok és kunok hadait. Ezzel ölükbe hullott az orosz síkság. A másik az 1380 szeptember 8-án lezajlott kulikovói csata volt, melyben az oroszok megverték a mongolokat és utána megkezdték a mongol hadak kiűzését. A két időpont közé tehető a Mongol Birodalom virágkora, az 1223 és 1380 közti 157 évre.
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33339463
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T17:27:13+02:00
2017-07-04T17:27:13+02:00
Magister_
http://blog.hu/user/1258301
Tetszett! A mongol testőregységekről, a futárokról a mongol törvénykönyvről és a kurultáj szerepéről nwm tudtam sokat és ködös volt számomra a Timur Lenk féle szamarkandi birodalom és az eredeti, dzsingiszi mongol állam közti kapcsolat is. Ezek most "helyükre kerültek". Köszönöm!
https://toriklub.blog.hu/2017/07/04/a_titokzatos_es_legyozhetetlen_mongol_birodalom/full_commentlist/1#c33338989
Válasz erre: A titokzatos és legyőzhetetlen Mongol Birodalom [29.]
2017-07-04T17:18:40+02:00
2017-07-04T17:18:40+02:00
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll
http://blog.hu/user/1117506
Ez nagyon élvezetes volt! Köszönet érte!
https://toriklub.blog.hu/2017/05/07/a_hirhedt_sacco_di_roma_az_italiai_varos_pusztulasa/full_commentlist/1#c33016059
Válasz erre: Sacco di Roma, a kora-újkor legnagyobb vérengzése [28.]
2017-05-09T10:50:42+02:00
2017-05-09T10:50:42+02:00
Panelmedve
http://blog.hu/user/1241805
A történelemben volt néhány eset, amikor a polgári lakosságot iszonyatos vérengzés érte. Volt ilyen a hunok, vandálok, mongolok (tatárok) pusztításai idején, majd a török korban és végig a középkor során. Kirívónak mondható a Sacco di Roma és a Szent Bertalan éj a XVI. században, de a 30 éves háború (1618-1648) is hozott kegyetlenkedéseket, nem beszélve a XX. század nagy világégéséről, a második világháborúról. A poszt egyébként színvonalas, köszönöm!
https://toriklub.blog.hu/2017/05/07/a_hirhedt_sacco_di_roma_az_italiai_varos_pusztulasa/full_commentlist/1#c33016011
Válasz erre: Sacco di Roma, a kora-újkor legnagyobb vérengzése [28.]
2017-05-09T10:50:40+02:00
2017-05-09T10:50:40+02:00
Control_
http://blog.hu/user/1238915
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/05/07/a_hirhedt_sacco_di_roma_az_italiai_varos_pusztulasa?full_commentlist=1#c33015997" class="reply_nick_1176269" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33015997 );">@Töri klub</a>: :-)))))<br />
Az nem mostanában lesz!
https://toriklub.blog.hu/2017/05/07/a_hirhedt_sacco_di_roma_az_italiai_varos_pusztulasa/full_commentlist/1#c33015997
Válasz erre: Sacco di Roma, a kora-újkor legnagyobb vérengzése [28.]
2017-05-09T10:44:43+02:00
2017-05-09T10:44:43+02:00
Töri klub
http://blog.hu/user/1176269
Kedves Cardiobalsularis3! (cardiob3@citromail.hu)<br />
Minősíthetetlen, agresszív és mocskolódó hozzászólásod miatt kábé akkor fog nálunk kommented megjelenni, amikor Alsómocsolád 10:0 -ra veri a Real Madridot! :-)
https://toriklub.blog.hu/2017/05/07/a_hirhedt_sacco_di_roma_az_italiai_varos_pusztulasa/full_commentlist/1#c33010919
Válasz erre: Sacco di Roma, a kora-újkor legnagyobb vérengzése [28.]
2017-05-08T20:07:04+02:00
2017-05-08T20:07:04+02:00
Töri klub
http://blog.hu/user/1176269
Az egyes történelmi korszakok tekintetében az utóbbi évtizedekben több megközelítés is napvilágot látott. Az általunk elfogadott és szerintünk történelmileg is igazolt datálás "sarok időpontjai" a következők: <br /><br />
-476 (A Nyugatrómai Birodalom felbomlása)<br />
-1492 (Amerika felfedezése)<br />
-1900 (a XX. század kezdete)<br /><br />
Ezek alapján a társadalmi, politikai, gazdasági folyamatok nagyobb változásai meghatározzák a korszakokat, vagyis az ókor végét 476-ban, a középkort 476 és 1492 közé helyezve, az újkort pedig 1492 és 1900 közé pozicionálva határozzuk meg. (1900 után pedig már a legújabb-kor következik.)<br /><br />
A történettudomány elfogad persze más korszakolásokat is. Például van olyan kutató, aki az angol forradalom kezdetét, az 1640 -es évet tekinti például az újkor kezdetének.<br /><br />
A posztban említett "kora újkor" meghatározást mi a tudományosan leginkább alátámasztott korszakoláshoz igazítva 1492 és 1700 közé értjük.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese/full_commentlist/1#c32214697
Válasz erre: 75 éve volt a wannseei konferencia, ahol 11 millió embert ítéltek halálra [25.]
2017-01-23T16:32:58+01:00
2017-01-23T16:32:58+01:00
Ursus Arctus
http://blog.hu/user/1143614
A wannseei konferenciáról minimum 15-16 példányban készült jegyzőkönyv, de ezek mindegyikének megsemmisítését elrendelték a háború végén. Csakhogy egyetlen példány, mégpedig a külügyminisztériumban valahogy "megúszta" a nagy iratégetéseket és az egyik meghívott államtitkár, Martin Luther anyagában ott maradt. EZT találták meg 1947-ben. Ebből az iratanyagból tudta az utókor rekonstruálni az egész konferenciát. Ma már pontosan ismertek a részletek is!
https://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese/full_commentlist/1#c32210141
Válasz erre: 75 éve volt a wannseei konferencia, ahol 11 millió embert ítéltek halálra [25.]
2017-01-23T00:36:12+01:00
2017-01-23T00:36:12+01:00
na4
http://blog.hu/user/299292
Rohadt genyák. De azért Eichmann rendesen megkapta. A MOSAD elkapta Argentínában, Izraelbe szállították, elítélték és kivégezték.
https://toriklub.blog.hu/2016/11/05/a_magyar_utazo_akinel_jobban_senki_nem_ismerte_az_iszlamot/full_commentlist/1#c32209597
Válasz erre: A magyar utazó, akinél jobban senki nem ismerte az iszlámot [15.]
2017-01-22T21:47:45+01:00
2017-01-22T21:47:45+01:00
mpl
http://blog.hu/user/1122776
Legalább ilyen jól ismerte az iszlámot Goldziher Ignácz, orientalista, a Közel-Kelet nemzetközi hírű kutatója, a magyarországi arabisztika és sémi filológia megalapítója.<br />
Bár ez semmiképp nem kisebbíti Germanus Gyula érdemeit, de nem feledkezzünk meg róla sem.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese/full_commentlist/1#c32207619
Válasz erre: 75 éve volt a wannseei konferencia, ahol 11 millió embert ítéltek halálra [25.]
2017-01-22T16:08:31+01:00
2017-01-22T16:08:31+01:00
Dr. Nagy László
http://blog.hu/user/1106400
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese?full_commentlist=1#c32207559" class="reply_nick_1058352" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32207559 );">@Sir lovag</a>: Ez bizony lehetséges, de ha így is van, három dolgot nem szabad figyelmen kívül hagyni:<br /><br />
1.) A szűkkörű megbeszélést követnie kellette egy szélesebb meghívottakból álló megvitatásnak IS (ez volt a wannseei konferencia) különben nem lehetett volna összehangolni egy olyan szintű feladatsort, amilyen az államigazgatásnak (államtitkároknak) a belügyi szerveknek (SS, Gestapo) és a hadseregnek (Wehrmacht , Waffen SS) bonyolult együttműködése lenne. Sőt, bizonyos polgári vonatkozások is lényegesek voltak, mint a vasút bevonása. Mindehhezz igenis kellett a konferencia, nem lett volna elég három ember döntése Hitler irodájában.<br /><br />
2.) A konferencia ténye és megmaradt jegyzőkönyve a történeti kutatások és források talán legfontosabb eleme, hiszen írásban deklarált módon BIZONYÍTJA a holokauszt legmagasabb szinteken megtervezett mivoltát.<br /><br />
3.) A résztvevő vezetők, államtitkárok, belügyisek, párttagok, katonák, rendőrök, SS, SD vezetők bűnössége egyértelmű bizonyítást nyer a konferencia által. Vagyis Hitlertől lefelé három szint kövtelne érintettségét mutatja a megbeszélés.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese/full_commentlist/1#c32207559
Válasz erre: 75 éve volt a wannseei konferencia, ahol 11 millió embert ítéltek halálra [25.]
2017-01-22T16:00:32+01:00
2017-01-22T16:00:32+01:00
Argus_
http://blog.hu/user/1058352
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese?full_commentlist=1#c32207477" class="reply_nick_1106400" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32207477 );">@Dr. Nagy László</a>: Kisbali László egy bizonyos Eberhard Jäckel stuttgarti történészre hivatkozva azt az álláspontot képviseli, hogy az Endlösungot VALÓJÁBAN a konferencia előtt 4 hónappal, 1941 szeptember 22-én döntötte el három ember, egy szűkkörű tanácskozáson: Hitler, Himmler és Heydrich!
https://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese/full_commentlist/1#c32207505
Válasz erre: 75 éve volt a wannseei konferencia, ahol 11 millió embert ítéltek halálra [25.]
2017-01-22T15:52:39+01:00
2017-01-22T15:52:39+01:00
Fortress_
http://blog.hu/user/1058536
A wannseei konferenciáról 2001-ben Frank Pierson készített nagyon jó filmet, Kenneth Branagh főszereplésével. Itt tekinthető meg:<br /><a rel="nofollow" href="http://videa.hu/videok/film-animacio/az-osszeeskuves-TA98XPp2hYIlnqhm">videa.hu/videok/film-animacio/az-osszeeskuves-TA98XPp2hYIlnqhm</a>
https://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese/full_commentlist/1#c32207477
Válasz erre: 75 éve volt a wannseei konferencia, ahol 11 millió embert ítéltek halálra [25.]
2017-01-22T15:48:41+01:00
2017-01-22T15:48:41+01:00
Dr. Nagy László
http://blog.hu/user/1106400
@Háborúk blog: ... ... igen, van arra törekvés - sajnos a történész szakmán belül is - arra, hogy a konferencia jelentőségét relativizálják és az egészet a náci vezetők közti hatalmi harcnak állítsák be. Azonban akik így fogják fel az egészet, elfelejtik, hogy a konferencia önmagában elismerése a holokauszt szervezett, megtervezett, utasítás-rendszerű végrehajtásának. Jelentősége több szempontból óriási.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese/full_commentlist/1#c32207383
Válasz erre: 75 éve volt a wannseei konferencia, ahol 11 millió embert ítéltek halálra [25.]
2017-01-22T15:36:30+01:00
2017-01-22T15:36:30+01:00
Háborúk blog
http://blog.hu/user/1197069
Bár tény, hogy a holokauszt igazából már Hitler hatalomra jutásának évében elkezdődött, mégpedig a Dachauban működő első koncentrációs tábor megnyitásakor és a ciángázzal történő tömeges gyilkosságok is tartottak már 1941 szeptembere óta, ... a wanseei konferencia jelentőségét akkor sem szabad lebecsülnünk!!! Tény, hogy maga a megbeszélés részben Heydrich kiemelt pozícióját is hivatva volt jelezni, a lényeg mégsem ez, hanem hogy hivatalosan is rögzítették minden fontos résztvevő előtt, hogy Németország bel-, és külpolitikájának részét képezi a zsidók elleni népirtás. EZ A DOLOG LÉNYEGE és egyben jelentősége!
https://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese/full_commentlist/1#c32200547
Válasz erre: 75 éve volt a wannseei konferencia, ahol 11 millió embert ítéltek halálra [25.]
2017-01-21T13:54:27+01:00
2017-01-21T13:54:27+01:00
Fortress
http://blog.hu/user/787542
Hitler - Himmler - Heydrich - Eichmann - Höss volt az utasítási sorrend, a végén Auschwitz-Birkenau táborparancsnokával. Rudolf Höss írott tanúvallomásban számolt be arról, hogy 1941 szeptember 3 és 1944 október 29 közt folyamatosan működtek a gázkamrák és kreatoriumok. Összesen 1,1 millió embert öltek meg.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese/full_commentlist/1#c32199977
Válasz erre: 75 éve volt a wannseei konferencia, ahol 11 millió embert ítéltek halálra [25.]
2017-01-21T11:55:43+01:00
2017-01-21T11:55:43+01:00
Master.
http://blog.hu/user/1159098
Eichmann egy könyvelő alaposságával és precizitásával végezte feladatát. Büszke volt lelkiismeretességére és arra, hogy figyelmét semmi nem kerüli el, amikor az összes megszállt országba utazva gondoskodott a zsidók összeírásáról és elszállításáról. <br /><br />
A kitűzött 11 millió felét, 5,5-6 millió embert tudtak megölni 1945-ig!
https://toriklub.blog.hu/2017/01/21/75_eve_volt_a_wannseei_konferencia_11_millio_ember_halalra_itelese/full_commentlist/1#c32199883
Válasz erre: 75 éve volt a wannseei konferencia, ahol 11 millió embert ítéltek halálra [25.]
2017-01-21T11:35:58+01:00
2017-01-21T11:35:58+01:00
Pervenimus
http://blog.hu/user/1058436
Rideg tárgyilagosság jellemezte a konferenciát. A résztvevők szenvtelenül tervezték meg milliók meggyilkolását, elsősorban szervezési és logisztikai problémának beállítva az egészet. Megoldandó kihívás volt legtöbbjük számára, ami részfeladatokra bontottak.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja/full_commentlist/1#c32164251
Válasz erre: A magyar történelem 5 legmeghatározóbb alakja [24.]
2017-01-17T09:11:59+01:00
2017-01-17T09:11:59+01:00
laci_52
http://blog.hu/user/576281
Horthyt én inkább pozitívan értékelném: nem volt jó politikus, de 1920 után a semmiből csinált újra Magyarországot...
https://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja/full_commentlist/1#c32164229
Válasz erre: A magyar történelem 5 legmeghatározóbb alakja [24.]
2017-01-17T09:11:55+01:00
2017-01-17T09:11:55+01:00
laci_52
http://blog.hu/user/576281
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja?full_commentlist=1#c32159041" class="reply_nick_613359" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32159041 );">@Ambiorix</a>: Azért Werbőczyt ne magasztaljuk: a Dózsa-felkelés után a Hármaskönyvvel konzerválta a feudalizmust és gátat vetett a polgárosodásnak.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja/full_commentlist/1#c32163405
Válasz erre: A magyar történelem 5 legmeghatározóbb alakja [24.]
2017-01-15T22:25:17+01:00
2017-01-15T22:25:17+01:00
VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS
http://blog.hu/user/1196667
A szavazas allasa jol mutatja, az ellenzek eselyeit 2018-ban.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja/full_commentlist/1#c32159041
Válasz erre: A magyar történelem 5 legmeghatározóbb alakja [24.]
2017-01-15T15:52:37+01:00
2017-01-15T15:52:37+01:00
Ambiorix
http://blog.hu/user/613359
Hiányolom a listáról Werbőczy Istvánt, akinek a hatalmas jogalkotói műve közel 400 évre meghatározta a magyar köz- és magánjogi jogintézményeket, valamint az alkotmányjogi gondolkodást is.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja/full_commentlist/1#c32158005
Válasz erre: A magyar történelem 5 legmeghatározóbb alakja [24.]
2017-01-15T09:49:31+01:00
2017-01-15T09:49:31+01:00
nu pagagyí
http://blog.hu/user/538988
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja?full_commentlist=1#c32155713" class="reply_nick_1074276" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32155713 );">@Látens Inszinuáció</a>: Szent István nélkül te most a hanti-manysi történelem nagy alakjairól értekeznél, ha volt olyan egyáltalán.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja/full_commentlist/1#c32157983
Válasz erre: A magyar történelem 5 legmeghatározóbb alakja [24.]
2017-01-15T09:49:20+01:00
2017-01-15T09:49:20+01:00
nu pagagyí
http://blog.hu/user/538988
A legmeghatározóbb alakok körébe értelemszerűen a zsákutcák hősei is beleférnek, mint például Horthy. Érdemesebb lenne talán egy olyan listát csinálni, kik voltak azok, akiknek valamiféle haladást, gerincképződést köszönhetünk.<br /><br />
Az én listámon Szent István után Mátyás jönne, aki elhozta a reneszánsszal Európát, utánuk Széchenyi, Kossuth, majd Károlyi gróf. A modern időkből talán Antall és Horn. Aztán újra a sötétség.
https://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja/full_commentlist/1#c32157723
Válasz erre: A magyar történelem 5 legmeghatározóbb alakja [24.]
2017-01-15T09:48:39+01:00
2017-01-15T09:48:39+01:00
kolompa lole 1111
http://blog.hu/user/1194381
<a href="http://toriklub.blog.hu/2017/01/13/a_magyar_tortenelem_5_legmeghatarozobb_alakja?full_commentlist=1#c32155713" class="reply_nick_1074276" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32155713 );">@Látens Inszinuáció</a>: St. Pityuka csak végrehajtó volt, az államalapítást Géza fejedelem találta ki, ő volt az ész az egészben, ezért inkább őt kéne ünnepelni. Bár Pityu szép iparosmunkát végzett, de azért Einstein relativitás elméletében se azt azt oktató egyetemi tanárokat ünnepeljük, hanem a kitalálóját.